الأربعاء، 26 أبريل، 2017

نكت فودافون و موبينيل

كنت فى مركز خدمة موبينيل، وقاعد جنبي واحد، كل الرقم ما يتغيّر يسألني:
- دوري دا يابنى؟
= لا يا حج مش دورك
- اه يا حرامية يا ولاد الكلب؟
= ........؟
*عميل رقم ٢١٤ شباك رقم ٢*
- دوري دا يابنى؟
= لسة ياحج شوية
- فلوسى يا ولاد الحرامية، والله مانا ماشى غير لما اخدها
وهكذا.. فضل على الوضع دا لغاية ما واحد كان عليه الدور، اداله رقمه وخلاه يدخل مكانه. 
وقف الحج على الشباك، وقدامه بت "كتكوتة" كدة، قالتله:
-- مساء الخير يا فندم
- بلا مساء الخير بلا بتاع.. انا مش هتكلم غير قدام الراس الكبيرة
-- راس كبيرة ايه يا حج.. هو انت فى المدبح؟.. قول مشكلتك وانا هساعدك
- لا انت مش هتعرفى.. انا عاوز حد كبير
-- طيب جربنى ولو ماعرفتش هخليك تكلم حد كبير
- شحنت كارت بـ١٠ ورنيت على الولية، لقيت واحدة حلوة زيك كدة بتقولى "لقد نفـ.. لقد فنـ.. لقد خلص رصيدكم" وقبل ما اقولها انى لسة شاحن، قفلت السكة فى وشى
انا عاوز اعرف البت دى قفلت فى وشى ليه؟.. اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية يعنى
-- دا على اساس انها شايفة لبسك فى الفون!
- ماعرفش بقى، المهم.. بعد شوية بعتتلى رسالة ان الشركة خصمت الـ٩ جنيه اللى كنت مستلفهم
-- طيب تمام.. انت عاوز ايه دلوقتى؟
- عاوز اعرف فين باقى فلوسى يا شوية حرامية
-- استغفر الله العظيم، فلوس ايه ياحج بس؟
- انا شحنت بـ١٠ وانتوا اخدتوا منهم ٩، يبقى ناقص جنيه.. انا عاوز الجنيه بتاعى دلوقتى.. ولا اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية، هتضحكوا عليا
-- ياحج نضحك عليك ايه بس؟.. إفهم...
- أفهم؟.. اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية، فاكرانى مابفهمش
-- ماقصدش ياحج لا سمح الله، انا عاوزة افهمك ان الشركة بتاخد على كل ٣ جنيه نص جنيه.. يعنى الـ٩ جنيه بيتخصموا ١٠ ونص، يعنى انت دلوقتى عليك للشركة نص جنيه 
- بس دا يبقى ربا.. اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية، فاكرين انى هقبل الحرام
-- ياحج حرام عليك انت، ماتخرجنيش عن شعورى
- هو اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية، هتزعقيلى
برطمت البنت بكلام مش مفهوم، بس انا توقعت انه:
-- يخربيتك على بيت الجلابية والطاقية
- بتقولى ايه؟
-- مابقولش ياحج.. مابقولش
- طيب انا عاوز الجنيه رصيد.. ماليش دعوة
-- استغفر الله العظيم يارب.. طيب ياحج قول رقمك وانا هحوّلك جنيه من معايا
- زيرو عشرة تسعـ...
-- زيرو عشرة؟ دا رقم فودافون ياحج
- لا والله دا رقمى!
قالت "لفظ اعتراض" ودى كانت اول مرة اسمع لفظ زى دا فى مكان زى دا لا وكمان اللى بتقوله "بنت".. الحج تنَّح، فهى كملت:
-- انا عارفه انه رقمك، بس تبع شركة فودافون، وانت هنا فى فرع موبينيل
- ماليش دعوة.. انا عاوز فلوسي 
-- ياحج اطلع برة اركب تاكسى وقوله يوديك فودافون.. وهناك هيدوك فلوسك
- اركب تاكسي بـ٥ جنيه عشان يدونى جنيه.. اكمنى غلبان ولابس جلابية وطاقية هتفتكرينى مغفل؟
-- طيب ياحج قولى اعملك ايه دلوقتى؟
- ابعتيلى الجنية وابقى خديه انتى من فودافون
-- ماينفعش ياحج
- خلاص قعدينى مع الراس الكبيرة، زى ماقولتلك فى الاول
-- والله لو قعدت مع نجيب ساويرس نفسه مش هيفيدك
- مين دا؟
-- دا اكبر راس فى الشركة هنا
- طيب قعدينى معاه
-- ماينفعش
- خلاص ابعتيلى جنيه انتى
-- ابعتلك جنيه ازاى وانا موبينيل وانت فودافون 
- انا ابراهيم مش فودافون
-- يانهار اسود.. خد ياحج ١٠ جنيه اهى واطلع برة.. غور من وشي ياعم
- ربنا يخليكى.. الهى يارب امك تحج، وابوكى يحج.. وصاحب الشركة، اللى اسمه ملخبط دا -الراس الكبيرة- هو اسمه ايه؟
-- تقصد نجيب ساويرس؟
- ايوة هو دا.. يارب يحج
-- بس دا مسيحى يا حج
- عشان كدة بتعاملينى وحش.. اكمنى مسلم غلبان ولابس جلابية وطاقية.. بتعملى معايا فتنة طائفية
كرشوه ونادوا الرقم اللى بعده، لغاية ما جه دوري.. خلصت وطالع، لقيته واقف برة.. افتكرته تايه، فروحت سألته:
= انت تايه ولا حاجة يا حج؟
- تايه؟.. هو اكمني غلبان ولابس جلابية وطاقية، هتفتكرنى بتوه؟
اتقتلت ضحك.. وبعدين مسكت نفسي وقلت:
= لا ياحج اصلك واقف من بدرى يعنى
- عاوز حد يودينى فودافون.. اخد فلوسى منهم ولاد الحرامية

السبت، 1 أبريل، 2017

نكت مصريه - صور مضحكه جدا 2018

النهارده اليوم العالمي للنكت و احدث الصور الي هتتفرجو معانا عليها عشان تضحكو و تبقو سعداء خش افرح معانا في اجمل الصور المضحكه 2018 صور مضحكه جدا و جديده و كلها علي احداث اليوم و الغد يعني بنلاحق بكره و النهارده عشان بنهم متش بس يا رب ما يخلص اربعه صفر زي ماتش الاهلي و الدخليه الواحد بيفرح بردو في الشرطه اوي يعني لما تخسر و هنكلم عن البنات شوفت حادثه بتاعت التحرش الي حصلت في الزقازيق حاجه اخر قله ادب يا جدع بس العيب بردو علي البنت بيقولك لبسا لبس اعوذ بالله ينفع كدا يا شباب مصر الي حصل في الزقازيق يلا خيرها في غيرها

لما تبقي لسه متخرج من الجامعه و فرحان بالشهاده و حاسس اني مفيش وراك حاجه تانيه
صور مضحكه
بلد كل حاجه فيها بالوسطه هتقولي مش عارف ايه اقولك ولله التعين بتاعهم اصلا محتاج وسطه عيزه يبقي ضميره عامل ازاي يا بلحه
نكت مصريه
لما تكون خد البسكلته بتاعت الحرفنه و مفيش حد همك و قاعد تمرقص طول الماتش و صحابك يغضبو عليك انهم مش هيدفعو
صور 2018
الناس الي لعبت في الزهوه و عرفين كل حاجه شافرت البنات في جاتا عرفنها طيب اكتبها في كومنت لو عرفها عشان انا لما شوفت الصوره ده نزلتها 
نكت مصريه
الناس المنحوسه الي مفيش امل
مضحكه 2018
و كدا خلصت معانا صور المضحكه معلش عشان مجبناش نكات بس لو عجبتك الفكره قولنا في كومنت رئيك عشان رئيك اكيد يهمنا

الخميس، 30 مارس، 2017

نكت 2018 جديده و مضحكه نكت مصريه جديده لانج

نكت 2018

نكت مصريه 2018 جديده جدا اول واحد هتقراها هو انت عشان هي جديده و متغلفه بسلوفانتها عشان متسربش ريحه هواء عشان منتقفش و لو اتقفشنا منسجنش و لو اسجنا منتعزبش و لو اتعزبنا منتعلقش و لو اتعلقنا منسحلش و لو اسحلنا منتلغبتش اصل اوسخ حاجه لما تبقي جايب حاجه جديده و تتسرق منك الواحد بيحط النكت من هنا يلاقي حرميه مغارت علي بابا وقفين علي الابواب يقلبو النكت ولا اعن الواحد  بيتعب عشان يجبهم ولا اي حاجه لازم يبقي في قانون ينظم عمليه السرقه ده عشان متبقاش فيه لغبطه ماهو الواحد سعات بردو بيسرق يعني مش هتزوم اوي علي النكت المهم تكون بتضحك و جديده  و 2018 عشان يبقي جديده و مش موجوده كتير علي النت

نكت 2018 جديده

نكت 2018 جديده

حمكه فرنسيه أعجبتني 
بس مسحتها لأنكم مش بتعرفوا فرنسي !
ولا عربي
والدليل اقرأ أول كلمة

واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ....واحد
من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم
النار قتلهم كلهم
و بعدين سأل الصف التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم
....و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا...قاله
القائد يرحمكم الله

مدرس جغرافيا جاب لمراته هدية سلسلة جبال.







لماذا سميت السويس بهذا الاسم
ﻭﺍﺣﺪ ﻳﻘﻮﻟﻠﻲ : ﻋﺸﺎﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻛﺎﻧﺖ ﺑﺘﻤﺸﻲ “ﺑﺴﻮﻳﺲ ﺑﺴﻮﻳﺲ”
ﺃﻗﻮﻟﻪ : ﻻ ﻳﺎ ﺃﺑﻮ ﻟﺴﺎﻥ ﻃﻮﻳﻞ .. ﻻ ﻳﺎ ﺃﺑﻮ ﻟﺴﺎﻥ ﻃﻮﻳﻞ
ﺩﻩ ﻋﺸﺎﻥ ﻛﺎﻥ ﺳﺎﻛﻦ ﻓﻴﻬﺎ “ﺍﻟﺴﻮﻳﺲ”ﻋﻄﻴﻪ

قال الطبيب للمريض : وصفت لك هذا الدواء فامشي عليه خمسة أيام و تعاله تاني
وبعد خمسة أيام فضل المريض علي حالة فسأله الطبيب هل كنت تأخذ الدواء ؟
قاله و ربنا يا دكتور يوميا كونت ادلقو علي الارض و امشي عليه

في بنات اذا كانت عطشانة
و حطيت قدامها ميه و موبايل فيه نت !
هتاخد الموباايل و تكتب ‘ عطشااانة اووي


أسباب لبس النظاره الشمسيه لدى البنات 
1% حمايه من الشمس
19% عشان الاستايل
80% علشان تبص على اى ولد يعجبها من غير ما ياخد باله

سئلوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة


اتعلمت ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺴﻠﺴﻼﺕ ﺍﻟــﻌﺮﺑﻴــﺔ
ﺃﻥ ﺍﻟﻮﺍﺣﺪ بيقدر ﻳﻘﺮﺍ ﺍﻟﺮﺳﺎﻟﻪ ﺑﺼﻮﺕ ﺍﻟﻠﻲ باعتها


ماما بتقولي اغسلى التلاجه من جوه
هم الضيوف هيقعدوا ف التلاجه يعني
حاجه تشل

ﺣﺮﺍﻣﻲ ﺩﺧﻞ ﻋﻠﻲ ﺑﻨﻚ ﻭﻗﺎﻝ ﺍﻧﺒﻄﺤﻮﺍ
فانبطﺤﻮﺍ ﺍﻻ ﻭﺍﺣﺪ ﻣﺎﺕ ﻣﻦ ﺍﻟﻀﺤﻚ
الحرامي بيقوله انت بتضحك .هموتك!!
قالو اصل ده بنك دم يا حمار

لواحد بيبقى عنده حاجات جميلة اوى على الهارد بتاعه
بيكتشفها لما النت بيفصل

نكت 2018 من الاخر

نكت 2018 من الاخر

إيــه الفــرق بيــن الهبــل والرعــب ؟؟!
الهبــل إنــك تزغــزغ وآحــد ميــت
بــس الرعــب بقــى إنــه يضحــك

نظر السكران إلى الرجل الجالس أمامه ثم قال: “والله حكمة ، الأخ دا يشبه زوجتي الخالق الناظر, نفس العيون ونفس الأنف بس الاختلاف الوحيد في الشنب”، فقال الرجل: “لكن أنا ما عندي شنب”، فقال السكران: “كلامك صاح بس مرتي عندها شنب

السندوتشات بتصغر بتصغر
لحد ما ييجي يوم تدي للراجل الفلوس
هيقولك بالهنا والشفا عايز واحد تاني؟؟


سؤال لولوى ؟ علل
هـــو بوجي و طمطـــم,,إخوات ولا صحاب ولا متجـــوزين ولا إيه ظروفـــهم مع بعـــض.

مرة واحد مسطول آل لواحد مسطول تاني يلا نسرق العمارة دي فرد التاني
نوديها بعيد الأول علشان محدش يوشفنا وبعدين خلعو هدومهم وحطوها وراهم
وأعدوا يزؤواوبعدين جه حرامي وسرق هدومهم فواحد بص وراه ملآش الهدوم
فأل للتاني كفاية كده إحنا بعدنا أوي

مرة سواق تاكسي قابل واحد مسطول قال له تاخد كام و توديني فين؟؟
السواق رد عليه و قاله: هات اللي تجيبه و انزل هنا


سحقا لمجتمع
يظن أن من يأكل “سيريلاك”
طفـل
طب وربنا طعمه حلو

مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه


فاكرين لما كنا بنسمع أغنية أخاصمك آه وكنا فاكرينها قليلة الأدب
كانت أيام جميله والله

نفسي آخد حظي على جمب و أقوله “هو انا زعلتك في حاجه” ؟


في بنت قالتلي
عمرك شفت حساب فيسبوك
بدون صورة !!
قلتلهازاى يعني ؟!
قالتلي : استنى افرجك !
وعملتلي بلوك ,, بس فعلاً يا أخي مفيش صــورة
يخرب بيتها !!
وكلو بس لاني سألتها :لون بشرتك ايه
قالتلي : بيضة
قلتلها : مقلية و لا مسلوقة

واحدة فتحت جواز سفر راجلها لقت مكتوب مهنته رجل اعمال ،
قامت مسحت اعمال وكتبت فتحيه.

















مرة اتنين مساطيل قاعدين ومعاهم مراية فواحد مسك المراية وبص فيها

وقال الشكل دة مش غريب عليا راح التانى مسكها وبص فيها وقاله
إيه يا عم انت مسطول ده انا

امريكي بيسئل مصري عن دخله الشهري قال ليه 700 جنيه قال ليه دا بدل ايه؟
قال ليه بدل ما اشخر

لمـآ ابويا يقولي انزل اشتري حاجه و اقلو ولله تعبان
آمسك الموبـآيل ألأقي أبويا بيقولى
هاه ماسك الموبـآيل أهو فين التعب بقي !!!
والله يــا حأج قولت تعبان مش *معوق* 

خروف مشى ضرب الاسد كف …وقال ليهو : العيد قرب وبقت ما بتفرق معاي

مرة واحد توأم شاف أخوه قال له: انت فين من الصبح يخرب شكلك أمي
خلتني أستحمى مرتين.

شباب طلعوا رحلة في احدى الغابات ولما جاعوا قال الأول (سأذهب وأجيب أرنبين) فذهب، و رجع ومعه أرنبين.
فقال الثاني (سأذهب وأصيد غزالين) فذهب، و رجعو معه غزالين.
فقال الثالث لنفسه لازم أجيب أحسن منهم وقالسأذهب وأجيب نمرين!!)
فذهب.وبينما هو يبحث فإذا بنمر جائع!! أمامه،
فصوب ببندقيته نحوه ولكن النمر شاهده وانقض يلاحقه ومن شدة خوف الشاب ،
ألقى ببندقيته وهرب باتجاه أصدقائه ولما مر بجانبهم
قال لهم وهو مبتعد عنهم: ((هذا الأول أمسكوه أنا مستعجل رايح أجيب التانى ))

هل تعلم إن الفاصلـة ( , ) هي هي النقطة ( . ) بس فكــة شعرها

هل تعلم أن الدخان الذي يخرج من الفم في وقت البرد
هو بسبب
أن مجموعة من خلايا المخ مولعين خشب و قاعديـن يدفو

دجاجة انتحرت
وكتبت رسالة تقول فيها
خلوا ماجي تنفعكم

واحد وخطيبته ماشيين طلع عليهم ناس من تجار الأعضاء
عاوزين يخطفوهم
البنت قعدت تعيط وتقولهم :
حرام عليكو
دا انا زارعه قلب…وكبد..وكليه وبنقل دم كل اسبوع
سابوها وبصوا للولد
راح رمي نفسه علي الأرض وقعد يقول :
ياريتني ماديتهوملك .. ياريتني ماديتهوملك

نكت مصريه - نكت مصريه جديده 2018 فيها طابع فكاهي رهيب

نكت 2018

نكت 2018 جديده و مضحكه جدا للضحك فقط و التنطيط و الروشنه نكت روشه و فيها طابع فكاهي رهيب لاي حد عنده مشاكل او ضيق حال يخش يفرفش شويه و يضحك معنا في نكت مصريه 2018 جديده كلها نكت من الاخر حلوه و جميله جدا كلها مخترنها بعنايه من عند البقال دخلت و طلبت 30 نكته جداد كلهم و ميكنش فيهم ولا واحده بايخه و كلهم مضحكين جدا 2018 جداد من العام الجديد و كلهم فيهم ضحك و سعاده و اتمني تكونو مبسطين و انتم بتقرائها عشان هي فعلا تستاهل انك تحبها حبها يا فاندم حب النكت خلاص حبتها ولله حبتها اهوه بحبك يا نكت بحبك يا نكت اقراها بقا بعد ما  حبتها هتلاقيها بتختلف خالص عن لما كونت بتقرها يلا نخش علي النكت باذن الله

نكت 2018 جديده


واحد بتاع فيديو جيم مات كتب علي قبره جيم أوفر

فآگرين قصه “عقله الأصبع” اللي خدنآها في أبتدائي
و أول مآ الطاالب عرف إنه گان يحلم
من هنا بدأ الطالب المصري تعلم الشتيمه

في بعوضة بتقول لبنتها لاتقربي على الناس لأنهم مابيحبوكي
فردت بنتها الناس بيحبوني
لأنهم كل ما يشوفوني بيصفقوا لي


ذات مومنت :
لما ابوك يشتمك ويقولك يا “ابن الكلب” 
U FeeL LiKe
ما تقولش علي نفسك كدا يا حج دا انت جمييييل

حوار بين مجنون و دكتور
الاول:ماذا تفعل؟
الثاني:اكتب رسالة
الاول:لمن؟
الثاني:لي
الاول:عن ماذا تتكلم فيها؟
الثاني:لا اعرف،لم تصلني بعد.

مدير مدرسة عمل فرح وزع على المعازيم أرقام جلوس.


كان هناك رجل يشرب بيده اليمنى
فمر عليه رجل فسأله: هل انت أيمن
فقال لا: أنا محمود
فضحك الاثنين والثلاثاء والاربعاء والخميس

صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولمن
نعس راح غسل وشة وجا يكمل للـــ 500

ذات مومنت لما تروح سيتى ستار و تلاقي بنطلون ب ٥٠٠ جنيه
i feel like
ماله التوحيد و النور ها ماله ؟؟


مرة واحدة ست بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي
ملوخية راح مخبوط بأتوبيس ... يالهوي وعملتي إية .. عملت بامية وامري لله

داخل مستشفى المجانين
الدكتور للمريض: ما اسمك
المريض:ابن عنترة بن شداد
الدكتور خلاه وسأل مريض اخر دا منو الانا بتكلم معاه
المريض الاخر : دا ابن عنترة بن شداد
الدكتور تجول ببصره وشاف واحد من المجانين ما مقتنع بالكلام قام سأله
هو صحيح دا ابن عنترة بن شداد
المريض: دا كذاب دا لا ابني ولا بعرفه

حاجة محرجه جدا جداا لما البنت تكون راجعة من الدرس كورس اى حته يعنى ،،
وتقف كده تشوف الطرحه في اي ازاز عربيه راكنه وتلاقي واحد بيفتحلها الازاز وبيقولها و الله قمر
I feel like
اجرى يا مجدى


يقول المثل الفيسبوكي :
لولا وجود العاهات مكانش هيبقى في بلوكات

مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب حوض السباحة فى مستشفى المجانين …
فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته
(جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وحاتخرجى من المستشفى ،
والتانى ( صاحبك المجنون شنق نفسه)
قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف

نكت 2018 فيها طابع فكاهي

نكت 2018
واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له
العجلاتي خد لك لفة.
ﺍﻟﺒﻨﺖ تتكلم ﻣﻊ ﺻﺎﺣﺒﻬﺎ ﻑ ﺍﻟﺘﻠﻴﻔﻮﻥ ﻭﺗﻘﻮﻟﻪ : ﺣﺒﻴﺒﻲ ﺍﻧﺎ ﺍﺗﺼﺪﻣﺖ ﻑ ﺑﻨﺖ ﺧﺎﻟﺘﻲ .. ﻃﻠﻌﺖ ﺑﺘﻜﻠﻢ ﻭﻻﺩ ﻭﺑﺘﺨﺮﺝ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﻭﺍﻫﻠﻬﺎ ﻋﺮﻓﻮﺍ
اﺩﻩ ﻋﻠﻲ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻧﻚ ﺑﺘﺘﻜﻠﻤﻲ ﻣﻊ ﻣﻔﺴﺮ ﺍﺣﻼﻡ ﻳﺎ ﺍﻭﺧﺘﺸﻲ ؟ 
ﻻ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻳﻘﻬﺮﻙ ﺗﻼﻗﻲ ﺍﻟﻮﺍﺩ ﻳﺮﺩ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻭﻳﻘﻮﻟﻬﺎ ﺍﺑﻌﺪﻱ ﻋﻨﻬﺎ ﺍﺣﺴﻦ ﺗﺒﻮﻅ ﺍﺧﻼﻗﻚ 





آخر العنقود




عبارة عن ” كاائن ” يكون جالط يعيش داخل المنزل
و المشكلهہ معه بطاقة عدم التعرض

مرة كان في أرنب مريض وراسه بتوجعه فقالت السلحفاة له انا راح اجيب
لك علاج وبالفعل طلعت. ومر الوقت والارنب مريض ساعة ساعتين ثلاث خلص
اليوم وفي اليوم الثاني صحا الارنب من النوم والسلحفاة لسة ما رجعت فطلع
يتحرى وشافها على بعد متر فصرخ عليها وقال انا الغلطان اللي
اعتمد على مثلك فردت السلحفاة” احترم نفسك والا وربنا ما اروح

واحد سباك نفسه اتسدت غرقت الشقة

ضابط جيش قال لمجند : حظر التجوال يبتدي الساعه ٩
الساعة ٩ و دقيقه لو شفت اي حد اضربه بالنارعلي ..
الساعه ٨و نص عدي واحد قام المجند ضربه مات .. الظابط قالوايه عملتوا ده يا حمار الساعه لسه ٨ و نص
قالوا يا سعادتك الواد دا انا عارفه ساكن بعيد ومش حا يلحق يوصل

واحــــد كـــاتـــب بــوســــــت
أخـشـــي أن تـفــــوح رائـحـــــــة قـلـبـــــــــــي فـ يـعـلــــم الـجـميــــــع إنــــه يـحــتـــــــــــرق . .
هــــي صـنـيــــــــــــة بـطـــاطــــس يــــا كـــــــابــتن


غبي لقى مراتو مع واحد في البلكونه
. سأله:
إيه اللي جابك هنا ؟
قالو: أنا عسكري مظله ونزلت بالغلط
الغبي: يا أخي اتدرّبوا كويس امبارح لقيت اتنين في البانيو
وقالولي احنا ضفادع بشريه
و كدا خلص معنا موعندا مع النكت المصريه 2018 جديده و فيها طابع فكاهي رهيب اشفكم في موضوع اخر مع نكت مصريه الصندوق الاسود للنكت المصريه و السعوديه و اليمنيه و كل الدول العربيه و شكرا